Powody, dla których chcemy pokazać swoją firmę na targach może być wiele. To w jaki sposób przygotować się do targów by osiągnąć na nich sukces w dużej mierze zależy od sytuacji w jakiej znajduje się nasza firma i celu jaki chcemy osiągnąć wystawiając na targach. Inną strategię obierzemy, gdy dopiero wprowadzamy nową markę na rynek, inaczej będziemy się promować przy okazji premiery nowego produktu znanej już marki. Niezależnie od sytuacji istnieje kilka ogólnych uwag, które powinniśmy wziąć pod uwagę przygotowując się do targów.
Pierwszą z nich jest wybranie odpowiedniego dla naszych potrzeb wydarzenia. Powinniśmy w pierwszej kolejności szukać targów, które posiadają już wyrobioną markę. Start w imprezie, która odbywa się cyklicznie od lat na pewno przyniesie więcej korzyści, niż udział w targach bez renomy. Warto zwrócić uwagę, czy na wybranych przez nas targach odbywają się jakieś imprezy towarzyszące jak np. konferencje.
Z jednej strony dobrze jest wziąć udział w targach branżowych. Jest to świetna okazja do podpatrzenia najnowszej oferty konkurencji oraz nawiązania znalezienia partnerów biznesowych. Z drugiej tematyka targów wcale nie musi być ściśle związana z naszą działalnością. Możemy uczestniczyć targach dla reprezentantów innych branży, dla których nasza oferta może stanowić ciekawe urozmaicenie ich działalności.
Gdy już wiemy, jakie targi będą dla nas odpowiednie, kolejnym krokiem są działania promocyjne. Na jakiś czas przed rozpoczęciem targów poinformujmy grono potencjalnych klientów o naszych planach wystawienniczych poprzez umieszczenie stosownej informacji na stronie internetowej oraz profilach na portalach społecznościowych firmy. Dopilnujmy również, by takie informacje znalazły się materiałach promocyjnych samych targów.
Przed wybraniem się na targi musimy również zdecydować jaki zespół będzie nas tam reprezentował. Personel wytypowany do pracy na targach powinien być wyselekcjonowany pod kątem umiejętności zawodowych oraz cech interpersonalnych. Nie wybierajmy osób wyłącznie ze względu na ich przyjemną aparycję. Niech reprezentują nas przede wszystkim osoby decyzyjne, handlowcy, i te, które będą potrafiły odpowiedzieć na pytania dotyczące naszej oferty.