Reklama zewnętrzna to jedna z najbardziej eksploatowanych form promocji na polskim rynku. Choć ciągły rozwój technologii niesie ze sobą nowe metody reklamowania, to właśnie reklama outdoorowa stale cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. Każdy z nas może zweryfikować ten fakt, po prostu wychodząc z domu. Przemieszczając się po mieście lub między miastami nie sposób nie trafić na zewsząd otaczające nas billboardy, siatki wielkoformatowe na budynkach, plakaty w sklepach, na przystankach, czy w środkach komunikacji.
Jakie nośniki reklamowe możemy zaliczyć do reklamy zewnętrznej? Outdoor to szerokie pojęcie mieszczące w sobie małe reklamy – np. w formie podświetlanych plakatów (citylight), duże billboardy oraz reklamę wielkoformatową (o powierzchni przekraczającej 100 m2). Podstawowym powodem tak dużej popularności tej formy reklamy jest jej ogromny zasięg oraz niezwykle korzystna cena. Powieszony billboard, siatka wielkoformatowa widoczna jest całą dobę, przez cały okres trwania umowy, więc zobaczyć może ją więcej osób, niż np. reklamę w czasopiśmie, czy telewizji. Obecność nośników reklamowych w strategicznych miejscach (ulice, centra handlowe, dworce, stacje benzynowe etc.) zwiększa szanse na dotarcie reklamy do większego grona nowych odbiorców.
Niektóre formy reklamy outdoorowej niosą ze sobą również dużą falę krytyki. Reklama zewnętrzna, szczególnie ta wielkoformatowa obwiniana jest często za zaburzanie ładu przestrzennego, prowadzanie chaosu informacyjnego oraz zbyt dużą ingerencję w życie osób żyjących w jej najbliższym sąsiedztwie (oślepiają w nocy oraz ograniczają dostęp do światła słonecznego za dnia). Dlatego jeśli zdecydujecie się Państwo na reklamę zewnętrzną, dobrze przemyślcie jej lokalizację oraz formę, tak by zminimalizować ryzyko, że będzie ona wzbudzała negatywne emocje wśród jej odbiorców.