Budowa stoiska targowego

Kategoria: Blog

stoiska targowe

Ciekawe stoiska wystawiennicze na targach są kluczem do zwrócenia uwagi na swoją ofertę potencjalnych klientów. Indywidualne podejście do kreowania przestrzeni targowej to pomoże nam wyróżnić się na tle innych wystawców lecz planując swoje stanowisko powinniśmy nie dać za bardzo ponieść się wodzom fantazji i choć jedną nogą stąpać twardo po gruncie, pilnując by nasze stoisko poza wymyślną formą spełniało także zadania funkcjonalne. Nie traktujmy swojego stoiska wyłącznie jako miejsca, w którym chcemy wyeksponować swoje produkty i usługi. Traktujmy je raczej jak żywą wizytówkę firmy.

Już przygotowując się do targów warto zapoznać się z dostępnymi w hali targowej przestrzeniami. Wybierzmy lokalizację, rozmiar i kształt przestrzeni, która będzie najbardziej odpowiednia do naszych potrzeb. Dobrze zaplanujmy jego rozkład, wygląd oraz dowiedzmy się z jakimi firmami będziemy sąsiadować.

Forma wizualna stoiska jest oczywiście kwestią dowolną, dobrze jednak gdy nawiązuje ono kolorystyką do identyfikacji wizualnej naszej firmy – wykorzystuje firmowe kolory i fonty oraz posiada dobrze wyeksponowane logo firmy. Należy pamiętać o dobrej aranżacji przestrzeni wystawienniczej. Jeśli całą powierzchnię stoiska zastawimy naszymi produktami, zabraknie nam miejsca na rozmowy z gośćmi. Z kolei całkiem puste stoisko sprawi wrażenie, że nie mamy nic ciekawego do zaoferowania i zniechęci do odwiedzin. Rozrysowując sobie plan stoiska należy mieć na uwadze jego funkcjonalność.

Przestrzeń zajmowana przez naszą firmę powinna być podzielona na trzy strefy pełniące odmienne funkcje :

  • pasywna – w której odwiedzający sam może zapoznać się z materiałami promocyjnymi, prezentacjami wideo
  • aktywna – wykorzystywana do nawiązania kontaktu ze zwiedzającymi oraz poznania ich zainteresowań
  • intensywna – to miejsce gdzie możemy dokładnie zaprezentować swój produkt, przedstawić ofertę współpracy, prowadzić negocjacje oraz finalizować umowy.

Nie zapomnijmy też o dużej ilości materiałów informacyjnych i promocyjnych. Katalogi, broszury, materiały graficzne pomogą nam wypromować swoją działalność. Warto zadbać również o poczęstunek – napoje, przekąski, słodycze świetnie skracają dystans między wystawcą a odwiedzającym – oraz różnego typu gadżetach z logiem naszej firmy.