Targi wystawiennicze to świetna firma promocji własnej marki. Pokazanie się na targach wiążę się jednak z dużymi nakładami finansowymi, dlatego podejmując decyzję o wzięciu udziału w targach należy poprzedzić starannym przygotowaniem całej koncepcji własnej promocji, by poniesione koszta nie były pieniędzmi wyrzuconymi w błoto lecz zaowocowały zyskiem dla firmy.
Po pierwsze warto zasygnalizować, że nasza firma będzie brała udział w Targach. Należy dopilnować, by taka informacja pojawiła się na wszystkich kanałach informacyjnych samych targów, ale również wykorzystać własne kanały dystrybucji informacji. Chodzi tu głównie o zapowiedź obecność naszej firmy na targach poprzez newslettera, stronę internetową, czy firmowe profile w social media. Taka informacja da klientom czas by mogli zaplanować z wyprzedzeniem swoją obecność na targach.
O social media nie zapominajmy również podczas trwania samych targów. Warto znaleźć czas by podzielić się wrażeniami z targów poprzez relację na facebooku, czy wrzucenia posta na g+. W ramach relacji możemy np. wysłać zdjęcia stoiska firmowego, czy nawet transmitować na żywo film, w którym opowiemy co takiego dzieje się w tej chwili na targach.
Poza przygotowaniem ciekawego i przyciągającego uwagę stoiska oraz wykorzystania kompetentnych i charakteryzujących się dobrze rozwiniętymi kompetencjami miękkimi ludzi warto również zaangażować się w trwające podczas targów panele dyskusyjne, czy publiczne prezentacje. Dzięki aktywnemu udziałowi w targach zwrócimy na swoją firmę większą uwagę. Jeśli po targach odbywa się nieformalna impreza integracyjna, należy pamiętać by także tam pozostawić po sobie dobre wrażenie. Na koniec wróćmy znów do social media. Po zakończeniu targów przedstawmy podsumowanie naszej obecności na targach i podzielmy się wrażeniami.